2016. jan 23.

Évindító

írta: KissSzandi
Évindító

Igaz, már január vége van, mégis most teszem közzé idei első bejegyzésem. Bevallom, az utóbbi időben el voltam havazva: a munka, a magánélet, a házimunka, és legújabb szenvedélyem, a varrás (amivel még csak most ismerkedem) elvonták figyelmem a blogolásról. Dekupázsolni azonban ezidő alatt sem felejtettem el. Egyebek mellett - amiket később mutatok meg - kicsinosítottam a naplóm, kusza gondolataim összesítő kis noteszét. Nem mondhatom, hogy felújítottam, hiszen egyik kedvenc segédanyagom, az egyfázisú repesztőlakk használatával igyekeztem kissé régies hatásúvá tenni a borítót. Nézd meg, hogyan!

1. Az első lépés most is az alapozás volt. Fehér alapozó festékkel lefestettem a felületet, mivel eléggé élénk színekben pompázott, és alig tapadt. Így a szalvétát csak nagy nehézségek árán tudtam volna rádolgozni.

20160116_212324.jpg

2. Ezután ráragasztottam a kiválasztott mintákat. Az előlap csücskére egy virágos szalvétarészletet téptem, fentebbre egy lepkét vágtam gondosan körbe. Ehhez két különböző szalvétát használtam. A hátoldal és a gerinc lefedéséhez egy harmadik szalvétát választottam. Viszonylag nagy felületet kellett beborítanom, apránként haladva. Ha te is kedvet kapsz olvasás közben a naplódíszítéshez, de nem érzed magad elég gyakorlottnak, hogy ilyen nagy méretű szalvétarészletet ragassz, válassz inkább egy kisebb motívumot.

20160116_232127.jpg

3. Miután minden megszáradt, lefestettem az első borítót bronz akrilfestékkel. Erre húztam egy réteg egyfázisú repesztőlakkot. Főlé a szalvéta hátteréhez hasonló színű festék került. 

4. Hátulra egy festett tortacsipke részletet illetve szalagot applikáltam. A gerincre kötöttem egy pici masnit.

20160123_130741.jpg

5. Végül az egészet lelakkoztam, és íme a végeredmény:

20160123_130816.jpg

Remélem, te is készítesz valami hasonlót. A művet bátran oszd meg a Kiss Szandi decoupage ötletei facebook oldal kedvelőivel! ;)

Kellemes kikapcsolódást, jó alkotást!

Szólj hozzá

decoupage szalvétatechnika pillangós dekupázs repesztőlakk Ötletek