2016. aug 17.

Befőttesüveg dekorálás Bia-Szandi módra

írta: KissSzandi
Befőttesüveg dekorálás Bia-Szandi módra

Amikor Bianka barátnőmmel anno kreatívkodtunk, ő befőttesüvegeket festett. Vett hozzá egy (szerintem) nagyon szép élénk vörös színű üvegfestéket, ám miután lefestette az egész üveget, nem azt az eredményt kapta, amire számított. Mivel az alkotása nem nyerte el a tetszését, javasoltam, hagyja ott nálam, én majd átalakítom egy kicsit. Különben a kukában landolt volna a mű, amit igazán nem engedhettem.

20160814_162635.jpg

Adott tehát egy üvegfestékkel lefestett befőttesüveg, maradék szalvéta, fehér alapozó akril festék, decoupage ragasztó na meg persze egy csipet kreativitás. Mihez kezdjünk velük? Mondjuk ehhez:

1. A szalvétát előzetesen rápróbáltam az üvegre és elképzeltem, hogyan fogom elhelyezni rajta. Az így kapott alakzatot lefestettem fehér alapozó festékkel.

20160814_162757.jpg

20160814_162933.jpg

2. Kizárólag a fehér részeken kentem le a felületet dekupázs ragasztóval (mondanom sem kell, hogy csakis a festék száradása után!). Majd odaigazgattam a szalvétát az üvegre, és a szalvéta fölé is jött egy réteg a ragasztólakkból.

20160814_195908.jpg

3. Teljes száradást követően letépkedtem a kiálló részeket.

20160814_195930.jpg

4. A széleknél ragasztólakkoztam még egy picit, ahol szükségét éreztem.

5. Ráadásként a szalvétával megegyező színű szalagot kötöttem az üveg nyakáramasnival és fekete kartonból kivágott hangjegyekkel díszítettem.

20160817_191624.jpg

 

20160817_191638.jpg

Fontos! Ha neked is van otthon egy befőttesüveged, amit hasonlóképpen szeretnél dekorálni, akkor:

A, fesd le elsőként alapozó festékkel az üveget. Ezt követően használhatsz a felületen általános decoupage ragasztót és akrilfestéket is.

B, Ha közvetlen az üvegre szeretnél szalvétát ragasztani, akkor speciális, kifejezetten üvegre való decoupage ragasztót válassz, és üvegfestékkel fesd körbe, ha szeretnéd (amennyiben rögtön az üvegre próbálsz akril festékkel festeni, az csíkos lehet, nem tapad megfelelően a felületre, macerás vele bánni!).

Remélem tetszett az ötlet, és visszalátogatsz az oldalra máskor is, további hasznos és jópofa tippekért! :)

Végezetül néhány ötlet a befőttesüveg későbbi hasznosítására... vázaként...

20160817_191632.jpg

...mécsestartóként...

20160817_191834.jpg

...tolltartóként (tehetsz az aljára egy darab hungarocellt vagy papírgalacsint, hogy ne süllyedjenek el ennyire a tollak, mint nekem).

20160817_192003.jpg

Szólj hozzá

csináld magad újrahasznosítás üveg átalakítás dekoráció váza mécsestartó decoupage szalvétatechnika tartó üvegfesték tolltartó befőttesüveg do it yourself dekupázs hangjegyek DIY Ötletek